FAQ
Priser och betalning
Alla priser är inklusive moms.
Kan jag handla som privatperson?
Absolut kan du göra det!
Kan jag handla som företag?
Självklart kan du göra även det. Du kan välja "Faktura för företag - 14 dagar" genom Klarna.
Hur kan jag betala?
All betalning sker genom Klarna. Genom Klarna kan du välja på en rad med betalningsmetoder som kort, faktura, internetbank, avbetalning etc.
Kan jag få någon rabatt vid lite större köp?
Oftast säger vi nej till den här frågan för att det ska vara lika för alla, men det beror förstås helt på hur mycket det rör sig om. Om du vill utrusta ditt företag med kem eller maskiner kan vi absolut diskutera priset. Vi rekommenderar istället att du passar på att handla lite extra när vi kör rabatter och kampanjer.
Kan jag beställa via telefon eller mail?
Helst inte eftersom du inte kan välja Klarna då. Om du skulle beställa över telefon eller mail är det endast förskottsbetalning med Swish eller Postförskott som gäller.
Kan jag lägga till eller ta bort varor på min order om jag missat något eller ångrat mig?
Om du har valt faktura kan du göra det för då går det att lägga till och ta bort smidigt. Om du har betalat med kort får du tyvärr göra en ny beställning om du vill lägga till något. Vi kan däremot ta bort även om du betalat med kort och göra en återbetalning. Säg till så fort som möjligt så vi inte hinner packa och skicka det.
Kan jag ta bort min order?
Ja det kan du göra, helst innan vi har skickat ditt paket. Om du vill ta bort din order när paketet redan är skickat så tillkommer frakt och hanteringskonstnader.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har något gått fel?
Oftast beror det på att du inte har fyllt i rätt mailadress. Bekräftelsen kan även ha hamnat i skäpposten, kolla där först. Hör av dig om du inte fått något så ska vi se vad som hänt.
Har ni något butik där jag kan hämta min beställning för att slippa frakt?
Ja, vi har butik och lager i Tranås. Du kan välja avhämtning på lager för att slippa frakten.
Mitt fakturaköp går inte igenom, vad är fel?
Det kan bero på flera anledningar:
Du kan ha angivet en adress du inte är bokförd på.
Du kan ha angivit fel personnummer. Det måste matchas mot adressen du angivit som du är bokförd på.
Du kan ha öveskridit din kreditgräns hos Klarna.
Reklamation
Se under sidan villkor.
Frakt och leverans
Hur skickas min beställning?
Vi skickar alla paket med DHL. I vanliga fall kommer ditt paket till ett DHL Service Point där du kan hämta ut det. Om ditt paket överskridit 25kg eller är Farligt Gods - klassat så måste paketet skickas direkt till en företagsadress eller hemadress.
Hur lång tid tar det att få paketet?
Från det vi skickar det brukar det ta 1-2 dagar. Oftast skickar vi samma dag eller dagen efter du beställer. Du får en avisering när paketet bokas. I aviseringen finns ett kollinummer som du kan använda för att spåra ditt paketet på DHL´s hemsida. Du får en ny avsiering när paketet finns att hämta hos ditt närmaste DHL-ombud.
Mitt paket är skadat, vad ska jag göra?
Om du ser att paketet är skadat redan när du hämtar ut det, ta kort direkt innan du gör något med det. Om innehållet är skadat, ta kort även på det direkt innan du plockar ur det eller rör något. Skicka bilderna till oss direkt och förklara skadan så skickar vi det vidare till DHL. Vi skickar sedan ett nytt paket som ersätter de skadade varorna.
Det fattas en vara, var är den?
Om vi inte skickat ett mail eller skrivit någon notis i paketet om att varan är slut så har vi antagligen missat att packa ner den. Säg till direkt så skickar vi varan.
Varför kostar vissa 25L dunkar 400kr i frakt?
Vissa sorter klassas som Farligt Gods (ADR) och är därför tyvärr väldigt dyra att skicka. Dessa varor går endast att skicka till en företagsadress.
Det har nu gått över en vecka och jag har fortfarande inte fått mitt paket, vart är det?
Till att börja med, gå in på DHL och spåra ditt paket med hälp av kollinumret. Om paketet verkar ha "stannat" någonstans i flera dagar så kan du kontakta oss så ska vi kolla vad som har hänt.
Ångerrätt och retur
Se under sidan villkor.