Köpvillkor

Genom att registrera dig eller vid köp av varor av oss, så godkänner du nedanstående villkor och regler.

Beställning

Beställning av varor sker i vår webshop genom Klarna eller Postförskott.

Det är viktigt att du uppger ordernummer och beställningsnamn på varan när du betalar.

Utlandsbeställningar kommer inte att gå igenom.

Priser

Varje produkt anges med pris i svenska kronor inklusive moms.

Erbjudanden

Vid köp godkänner du att vi får skicka erbjudande via mail vid exempelvis kampanjer. Kontakta oss via mail om du inte är intresserad av detta.

Betalningsalternativ

Betalning kan ske på flera olika sätt.

1: Betalning via Klarna.

Genom Klarna kan du välja en rad olika betalningsalternativ för att det ska passa dig så bra som möjligt.

Faktura, du har du 14 dagar på dig att betala från det du får dina produkter.

Om du har ett konto på Klarna kan du välja att delbetala från 50:- i månaden.

Välj att betala längre fram om det inte passar att lägga ut pengar just nu.

Betala med ditt bankkort som Visa, Mastercard etc.

Betala med din internetbank genom BankID eller Mobilt BankID
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då får du en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring.

2: Betalning mot postförskott

50:- i avgift vid val av postförskott. Produkterna betalas när du hämtar ut ditt paket.

Vid ej uthämtade paket ( Dhl Service Point ) debiteras en hanteringskostnad/frakt på 395 kr.

Inga personnummer sparas i våra register och det går bra att endast ange de första 6 siffrorna i ditt personnummer.

Ångerrätt

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop, i enlighet med distansavtalslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara inom 14 dagar, efter att du mottagit den och meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och bör returneras med sitt originalemballage. Vänligen ange ditt namn samt ordernummer alternativt en kopia av din faktura, samt uppgifter om hur återbetalning ska ske. Kontakta oss via e-mail: sales@cdbilvardsprodukter.se

Observera att ångerrätt inte gäller för företagskunder.

Fel på produkten/reklamation

Vi garanterar:

a) att produkten levereras oskadad i det beställda antalet; och

b) att produkten motsvarar tillverkarens beskrivning av produkten på cdbilvårdsprodukter.se eller i vår butik vid tiden för din Beställning eller köp.

Produkten är endast avsedd att användas i enlighet med tillverkarens instruktioner. Du hittar dessa instruktioner på cdbilvårdsprodukter.se och på etiketterna på produkterna. Det förekommer även att sådana instruktioner fås med som ett separat instruktionsblad. Du ansvarar för att du endast använder produkten i enlighet med dessa instruktioner.

Vår målsättning är att alltid leverera produkter i bästa möjliga skick. Om en produkt skulle vara felaktig på något sätt ska du meddela oss om detta. Du måste bevara produkten i det skick som du fick den i och ge oss möjlighet undersöka produkten inom rimlig tid.

För att vi ska kunna kompensera dig för eventuella felaktiga produkter så kan vi behöva din hjälp att lämna meddelande till oss angående detta inom skälig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Ett sådant meddelande innefattar bland annat:

a) att du på ett rimligt detaljerat sätt beskriver på vilket sätt produkten ifråga är skadad eller defekt; och

b) att du förser oss med beställningsnummer och annan sådan information som vi rimligtvis kan behöva.

Om vi märker att den reklamerade produkten har:

a) missbrukats, hanteras oaktsamt eller oriktigt, drabbats av skador eller utsatts för onormala förhållanden; eller

b) utsatts för en olycka eller skador på grund av försök att reparera eller modifiera produkten; eller

c) hanterats eller använts i strid med tillverkarens instruktioner för produkten; eller

d) slitits genom onormalt användande,

efter att produkten levererats av oss så har vi ingen skyldighet att reparera produkten, ersätta den eller göra en återbetalning av eventuell betalning. Vi kan dessutom kräva att du betalar alla rimliga fraktkostnader och servicekostnader enligt våra gällande standardavgifter. Vi ansvarar inte för eventuella förluster, skyldigheter, kostnader eller skador i större utsträckning än vad som följer av lag. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.

Kontakt vid reklamation: sales@cdbilvardsprodukter.se

Leverans-Leveranstid

När betalning har registrerats skickas dina beställda varor från oss och skulle någon vara du har beställt inte finnas i lager, informerar vi om det. Paket skickas med DHL- Service Point och hämtas ut av kunden på utlämningsställen.
Beställningar gjorda före 12.00 skickas med DHL samma dag.
Fri frakt vid köp av varor värda över 995:-.

För outlösta paket debiteras 395:-

Beställda produkter kan även hämtas på plats i vår butik